13 August 2017

Nak Masuk Rumah Baru Yayy!!

Edit Posted by Miss Wanie with No comments
Salam semuanyaaa...


Lama tak bercerita pasal first house yang Wanie beli di Cyberjaya tu - Masreca 19 ... first post was on 2015 , My First Asset , and this is the second post.


Sekarang, dah masuk fasa-fasa terakhir before devoleper nak handover kunci rumah bulan November ini katanya. Semalam ada event yang developer anjurkan di mana semua pemilik-pemilik rumah boleh datang tengok sendiri rumah yang diorang dah buat. Few houses dibuka sebagai show unit, ada yang bare unit dan ada yang furnished unit. Wanie tak ambik pulak gambar, tapi Wanie nak share gambar-gambar yang bakal-bakal jiran share dalam group..











Exciteddddd sangat! Tak sabar nak tunggu dapat kunci nanti... kecil je rumah ni, 850sqft... tapi Alhamdulillah, not bad.. insyaallah, mana tahu ada rezeki nanti, boleh dapat landed pulak kan... hehehehe..


Punyalah semangat dengan cik abam semalam. Lepas datang event, kitorang pegi ronda-ronda kat Viva House. Alahai... rambang mata! Bawak 10 ribu pun tak cukup kalau ikut nafsu.. hahahaha.. mula-mula, Wanie plan nak plaster ceiling satu rumah sebab nak pasang downlight. Lepas fikir punya fikir, tak jadi lah.. sebab rumah tak tinggi, dalam 9ft macam tu... so, Wanie taknak rumah nampak lagi kecil. Jadinya, Wanie plan untuk buat tambah kitchen counter top dan kitchen kabinet atas. Husband wanie decide nak tambah few switch points, salah satunya dalam bilik air sebab senang nak guna Waterpik atau shaver.

Image result for waterpik
ni rupa Waterpik tu... water flosser, ala ala scaling... part ni nanti wanie cerita lain ye.. heheh


Sementara belum masuk rumah ni, elok lah kalau survey-survey harga.... nak google google atau pinterest pinterest gambar ke kan.. nak pilih idea-idea nak deco rumah nanti. Well, macam biasalah... memang dah agak gaduh punya laki bini masing-masing nak idea itu ini.. hahahahaha~ tapi takpe, its a good fight sebab masing-masing akan buat research pasal pemilihan corak, jenis fabrik, jenis-jenis hiasan... before nak gaduh.. mana boleh kalah fight kan.. mestilah fight with points! Mihmihmih... nanti raya minta mahap balik... kang tak dapat duet raya! :-P


Takpe, masih lagi survery-survey bedframe dan mattress dan TV panel... kalau TV panel tu, Wanie compare kan dengan harga di Ricci Viva House dan di IKEA, rasanya tak jauh beza. Husband lebih berminat dengan Ricci berbanding IKEA. Macam semalam kami tengok TV panel di Ricci dalam 3K, while IKEA 2.7K .... tak lari banyak sangat. Di Ricci tu, harga yang dipaparkan untuk panel yang besar, kalau kecil macam rumah kami, boleh dapat lower price. Takpe... survey dulu, tapi Ricci dah masuk dalam list.. hahahaha~ dan semalam husband berminat dengan set bedframe dan mattress ni. Queen size dalam 4k... size pun, just nice dalam bilik.. muat-muat.. ahahahah~




Itu je yang sempat kami jalan-jalan semalam. Malas nak balik lewat sebab hari ni Wanie keja... uhuuuu~~

0 comments:

Post a Comment